Ana içeriğe atla

HBYS yazılımları ve en iyiler (Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri) - 2

Yine konuyu oldukça özetleyen bir başlık resmi seçmiş oldum ki içerikte bu karikatürün taşıdığı ironik anlamı daha iyi anlamış olacağız...

Bu blogta eski bir konu olan ama Türkiye'de tarafsız ve objektif olarak ilk defa bu blog tarafından değinilmiş bir konuya yeni bir boyut getireceğiz.Elbette buna neden ihtiyaç duyduğumuda sizlerle paylaşacağım...

Konu ile ilgili yazı bu adresteydi : http://sistemdestekuzmani.blogspot.com/2010/06/hbys-yazlmlar-ve-en-iyiler-hastane.html blog konusunun tam adı ise HBYS yazılımları ve en iyiler (Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri) olmuştu...


Gelelim şu yeni boyuta...
Bizim sektör çalışanlarının yani bilişimci ve özellikle sağlık sektörü bilişimcilerininde sıklıkla takip ettiği bir site olan, benimde şahsen takip ettiğim ve bazı zamanlarda reklam için çalıştığımız "Sağlık Aktüel" internet dergisinde yayınlanan Teknoloji Bloglarının Amacı Nedir ? adlı yazısına atfen yazacağım.Çünkü blogum ve ilgili konunun ismimi vermeseler bile internette bu konuda başka yazı olmadığını biliyoruz ve isim söylemeselerde adres bellidir, dolayısıyla yazının sahibi sayın yazara ve yazısındaki içeriğe aynı ölçü ve uslupta cevap verme hakkım doğmuştur.Buyrun bakalım...

Öncelikle HBYS yazılımları ve en iyi firmalar yazıma ver yansın eden ve beni reklamcı olarak vebu tür bir yazıyı okuduğuna üzülmüş ve aklına hemen bu gidişe bir dur demek lazım diyerek "Sağlık Aktüel" yazayım bitsin bu zulm diyerek bu hassas ve bir o kadarda ince "teknik detaylarla" kaleme alınmış yazıyı okumak isteyebilirsiniz.Teknoloji Bloglarının Amacı Nedir ? Teknik birşey göremedinizmi ? O zaman gerçekten siz cahil olmalısınız.Ama sizinde yaptığınız Cehalet sayın okuyucum...Hemen bulunduğunuz kahve'de ahkam kesmeyi bırakın..Şimdi burada kullanmayı sevdiğim şu :) işareti yapmak geldi içimden...Devam edelim efendim ben önce meramımı anlatayım ki bilgiler derli toplu olsun reddimizde yerini bulsun buyrunuz....

İlgili blog konusu 18.10.2010 da yazılmıştı.Bugünki tarihi göz önünde bulundurursak gayet eski bir konudur.O tarihte yani HBYS yazılımları ve Bunları üreten firmalarla ilgili tek bir içerik yoktu, pardon vardı fakat HBYS üreticilerinin personellerinin yazdığı kendi sistemlerini öven yere göğe koyamayan ve direk adres gösteren blogları vardı.Gayet iyi niyetle ve de objektif olalım diyerek bu konuda teknik bakımdan başarılı bulduğum ve bizzat çalışma fırsatı bulduğum firmaları ve yazılımlarını objektif olarak yazmaya karar verdim. Bendenizin blog yazarlığı geçmişi ilk MSN Space ile başlamış ve WP  - Blogger ile süre gelmiştir bu sürede 10 yıla yakındır...Konumuza dönersek ilk olarak HBYS NEDİR ? ilk başlayan yazıda ,yazılım üreten firmaları öncelikle tanıtmak gerekiyordu birer mısralık kısa tanımlarlada anlattım, firmaların yerleşkeleri iç yapılarındanda biraz bilgi verdim. Bu tür bir yaklaşım ise o tarihe kadar kimsenin yapmadığı bir şeydi.Daha sonra bu yazı Google amca tarafından sevilip PR artınca yazının içeriği "hiç değiştirilmediğinden" ve HBYS keyword'ünde ilk sıraya yerleşti ve bu sırayıda koruyor.Fakat ilk sıraya gelirken o malum HBYS konulu bloglarıda bir bir geçti bu bloglar ve siteler arasında HBYS üreticilerinin bloglarıda vardı elbette...Yazı onlarca kes kopyalanarak başka kişilerce sitelerde bloglarda diğer yazılarım gibi yayınlandı.Bu yazıyı okuyanlar ister HBYS firmalarında çalışsınlar yada kamu kurumunda olsunlar yada yönetici olsunlar fikirlerini yazdılar bende bilgim dahilinde olanlara cevap vermeye başladım ve bu böyle devam etti ve ediyorda.Pekala buraya kadar niyettimizde sıkıntı yok, artık şu malum yazının reddiyesini yapalım bakalım...

Blogun bundan sonrası maddeler halinde cevapları içerecek bu yöntem daha heyacan verici olacağı kanaatindeyim.

"Belgesiz, bilgisiz hiçbir dayanağı olmadan asıp kesen atıp tutan kahve hatiplerinin hit sayılarını alkış olarak algılayarak kendi kendilerine verdikleri coşku ile yazılar yazdıklarını üzüntü ile izliyorum."


Güzel bir metin hani ne yalan söyleyeyim.Hani bende bir yazıyı yerden yere vuracak olsam buna benzer birşey yazardım.Ama belge ve bilgi konusunu nasıl çözülmüş bunu anlamadım zira yazıda tek bir teknik terim bile yok iken blog içeriğinde acaba ben ne yazmıştım diye baktım.Yemek tarifi vermediğimi gördüm.Demekki burada bilgi vermişim,Belge derseniz bu firmaların faaliyet belgelerini mi koymalıydık yada kullandıkları veritabanlarının  lisans faturalarını fotokopisini mi koyucaktık bunu anlamadım..Devam edelim...

"Bir örnek blogda (ismini vermek istemiyorum seo ve reklam amacı ile) HBYS yazılımı üreten ve hizmet veren firmalar hakkında atıp tutulduğunu ismini vermeyeceğim bir veritabanının başka bir veritabanı ile kıyaslandığını hem gülerek hem de üzülerek okudum. Cehalette son noktaya varılması üzüntü verici. Üstelik türkçe teknoloji kaynağına bu kadar çok ihtiyaç olduğu bir dönemde."


Harika yazmışsınız, hem gülmüş, hem üzülmüş karışmışsınız ! ama şimdi bende size üzüldüm inanık ki muatabınız cevabınızı veriyor bir kaç kelam edeyim istedim ki bu karışık halden kurtulun...Seo ve Reklam amacı işte can alıcı nokta...Bunun için aslında teşekkür etmeliyim.Yıllardır bu konuyu çözememiş olduğumu düşünür dururdum.10 yıldır hala Google amcadan tek bir çek bile alamamış biri olarak,Seo konusunda iyi gidiyorum demekki.HBYS sizce bana ilk 100 dolarımı kazandırırmı lütfen bununla ilgili derin bilgilerinizi benden mahrum etmeyiniz...İkinci güzel noktada şunlar: Niyete bak akibete bak denir buna: Sözüm ona ben bu firmalar hakkında atıp tutuyorum ve bunuda sadece veritabanlarını karşılaştırarak yapıyorum.Şimdi burada acaba benim blogu mu kaç kez okuduğunuzu merak ettim.Bir kez daha göz atın derim."Cehalette son noktaya varılması üzüntü verici" Hocam ne yaptın sen...yani vurun abalıya şeklinde bu tür bir üslup yok yani...Sanırım blogun ismini sistem destek uzmanı olması sizin benim basit bir bilgi işlemci olduğumu düşünmenize neden oldu.Halbuki bu ismi bilişime yeni başlayan kardeşlerimize fayda sağlayalım bir katkımız olsun diye tecrübelerimizi anlatalım diye bulmuştuk...Sağlık sektöründe ve bilişimde yaklaşık 12 yıla yakın bir tecrübe sonrasında bu lafınıza içerledim.Ama sizinle aynı şekilde size cevap yazmak içimden gelmiyor hani şuan...

"Asla yapılmaması gereken bir hata; bir blog yazarının yazdıklarını bir makale, bir bilimsel araştırma veya istatistiki sonuç olarak algılamaktır. Bir blog ancak bir kişinin kişisel deneyimlerini, kişiliğini, hayat felsefesini aktardığı yazılı metin ve görsellerdir. Yani kahvede hiç tanımadığınız bir kişinin çayını yudumlarken anlattıkları ile bir blog yazarının yazıları arasında en ufak bir fark yoktur."


Bu konuda yanılıyorsun! blog yazmak sadece kendi özel hayatını reklamını yapmak değil, başkalarına bilgiler aktarmak içinde kullanılabilir...

"Nitekim bu yazı ile uyarmak istediğim blog sahibi kişi de HBYS konusunda hizmet veren ülke çapındaki firmalara kendince madalyalar takmış, idam etmiş, ihale yasağı vermiş kaldırmış, derecelendirmiş kullandıkları teknolojileri en iyiden en kötüye göre sıralamış prestij sahibi olan firmaların tanımlamalarını yapmış ve daha bir çok cahil cinayeti işlemekte ve bununla böbürlenmekte hiçbir mahzur görmemiştir. Blog yazarı tüm bunları yapmakta serbesttir. Dikkat edilmesi gereken nokta bu blogları okurken neyi ne kadar dikkate almamız gerektiğidir. Blog yazarının bunları hangi amaçla yazdığını iyice sorgulamak gerekir. Yurt dışında ki blogları takip ederek değerli tecrübeleri paylaşan insanlara alışkın olan bizler maalesef başka amaçlara hizmet etmek üzere hazırlanmış bloglarla karşılaşınca şaşırıp kalıyoruz. Blogları da ucuz amaçlarımıza alet etmeyelim lütfen. Onların amaçları deneyimlerimizi katılım çağında paylaşmaktır. Pazarlama çağından çıkamamış bloglar görmek istemiyoruz."


Evet...İşte burada açık bir saldırı sezdim...HBYS ile ilgili yazılarımın hiç birinde hiç bir firmayı ve yazılımlarını eleştirmemişimdir.Fakat yorumlar yazılmıştır ve aynen yerini almıştır.Madalya konusunda ise bu yazılımların durumu hala aynımıdır bilmem ve çoğuda zaten sadece kamu ile ilgili firmalardır.Geçmişte aktif olarak ihaleler katıldığımdan ve yinelersem bu firmalardada çalıştığımdan sıralamaya dahil edilmiştir.İşin objektifliği şuradadır ki bazılarıda hiç çalışmadığım firmalardır.Ve işin dahada güzeli bendeniz şuanda sadece Özel Hastanelere çözüm üreten bir firmada çalışmama rağmen bu listelerin hiç birinde yer almamaktadır.Dolayısı ile bırakın madalyayı kayırma başa çekme övme diye birşey yoktur.Ama şunu diyebiliriz bir HBYS üreticisi olsam ve şirketim olsa bu konudaki kurumsallığn nasıl olması gerektiğinide gayet iyi bilirim buda tecrübedir ve paylaşmışımdır.

"Örnek olarak ele aldığımız blog yazarının seo (search engine optimization) amacı ile üst sıralara çıkmak için tasarladığı yazılar, şirin görünmek ve belirli bir şirket/şirketlerin reklamını yapmak, bilgisizliğini tüm dünya ile paylaşmak, amacı ne olursa olsun masum okuyucuların yanlış bilgilendirme vebali yakasını bırakmayacaktır. Atalarımız ne demiş kırk düşün bir söyle. Sayın blog yazarları elleriniz yanlış bilgilendirdiğiniz insanların vebali ile kirleniyor. Lütfen Türkçe kaynaktan teknoloji bilgileri arayan insanları aldatmaya artık bir son verin ve zamanınızı faydalı işlere ayırın."


Şimdi yine teşekkürler SEO'yu parantez içinde yazmasanız ne olduğunu bilemiyecektim ! Bu şirket ve şirketlerle bağlantım olmadığını size ispatlarsam ve yukarıdaki metinlerinizle blog yazılarımla eleştirilerinizdeki üslubunuzun isim vermeseniz bile direk kişilik haklarıma yönelik olduğunuda size açacağım davada kullanır ve kanıtlarsam sizden ne kadar tazminat alırım sizce!


Lakin sizin gibi dinamik, dahi, "deha" yazarları seviyorum...


Bu blog yazısı nereye vardı sizce? kısaca bunada değineyim...Açıkcası firma çalışanları ile tanımadıklarımızla tanıştık sektör hakkında oturduk konuştuk birlikte sohbetler ettik...Mesleki açıdan karşılıklı kazanımlarımız oldu.Sektör içindeki işleri değerlendirdik. Hastane satın alma departmanları ile görüştük.Özel hastane yöneticileri bilgi işlemcileri, otomasyon sorumluları ile arkadaş olduk.Hatta bazı firmaların hastanelerle davalık olmuş dosyalarında bilirkişi bile olduk. En azından bu dozda eleştirmeyen insanlarla dostluklar kurduk ve işler paylaştık paylaşıyoruz...

Son söz olarak sayın yazar sizide, firmanızıda biliyorum hatta firmanız ile Sağlık Aktüel ilişkisinide ve başarılarınızın devamı diliyorum.O sözünü ettiğiniz çayı ikram edersenizde sizinlede kahvede konuştuğumuz gibi konuşuruz...

Kalın Sağlıcakla...
Eğer Hor Eğer Hürmet Kişiye Sözden Gelir (Yunus Emre)


      Bu Yazının Sponsorları









Yorumlar

  1. Blog konusunda duyarlılığın artması süper olmuş. Demekki "rafine" bilgi vermek / almak için bloglar layık oldukları yerlere çıkacak. HBYS konusunda biraz daha detaya girip, Top10 sorun/çözüm/fırsat yazısıda kaleme alırsınız umarım. (Hakkatten anonim)

    YanıtlaSil
  2. Bu cevabı konu olan ilgili Sağlık Aktüel yazısı cevap sonrasında yazıyı yayından kaldırmıştır...

    HBYS bloglarında sözünü ettiğiniz bilgiler ve HBYS üreticileri firmaları ile ilgili daha detaylı bilgiler yine bu blogta olacak...

    Anonim katkılarınızdan memnuniyet duyarım...

    YanıtlaSil
  3. Veta yazlım hakknda bilgi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firebird SQL Table oluşturma ve SQL komutları

2 nci  Firebird SQL veritabanı blogunda bu kez mevcut Firebird veritabanına ISQL ile bağlanmayı veritabanı nesnelerini oluşturmayı (create table), Kayıt eklemeyi (ınsert) ve kayıtları izlemeyi (show) ile önemli SQL komutlarını anlatmaya çalışacağım...

Firebird Veritabanı Nedir ? Nasıl Kullanılır

Firebird ücretsiz veritabanı kullanmaya ne dersiniz.Üstelik hiç bir süre ve veri sınırı olmadan kulağa hoş geliyor değilmi.Bu Blogta Borland açık kaynak interbase 6 sürümünden sonra ortaya çıkmış ve gelişimini sürekli sürdürmüş Firebird veritabanına bir göz atıcaz. İnternet üzerinde Firebird ile kaynağa çok sık rastlamazsınız artık bu blogtan Firebird ile ilgili bilgileri takip edebilirsiniz...

Asp.Net Access veritabanina resim ve nesne kaydetmek OLE Nesnesi

Ms Access ile ilgili geçmiş yazılarım arasında biraz vakit geçirmişseniz, Ms Access form uygulamaları yada veritabanı olarak kullanmayı sevdiğimi anlamışsınızdır. Birazdan size anlatmaya çalışacağım konu Ms Access veritabanı olarak kullandığımız bir Asp.Net Web projesinde resimleri ve dosyaları paket halinde veritabanının içine gömmek olacak.Neden bilmiyorum bu konuda Türkçe kaynak yok, merak etmeyin bu yazı size iyi gelecek...