Ana içeriğe atla

Hazırlanın İthal HBYS'ler geliyor

Bizim hastanelerimizde soldaki gibi bir hemşire gördünüzmü hiç...? Şahsen ben hiç görmedim....Ama böyle olsa dolu olan hastanelerimizde adım adacak yer kalmazdı, herkes hastalıktan kırılırdı herhalde...

Küçük bir espri ile başladım bu bloga, az sonra yazacaklarımla alakalı bu espirinin asıl maksadını anlamanız için yazıyı sonuna kadar okumanız gerektiğini söylemeliyim.

Bir çok web blogumdan biri olan bu blog, başlıca sağlık sektörü bilişim çözümlerinin ve özellikle HBYS sektörünün magazin dergisi gibi oldu.Şuan için web üzerindede bu konuyu arayanlar sayesinde önemli ve hatırı sayılır bir ziyaretçi sayısına ulaşmış durumda, web üzerindede bu kadar kapsamlı ve özgün içerikte bulunmuyor olmaması, "Sağlık Bilgi Sistemleri" hakkındaki yazılarımı aramalarda hep ilk sıraya çıkarıyor.Yine enteresan ama iyi bir haberin detayı için devam edelim ve önemli detayları birlikte göz atalım buyrun...





Geçen gün bir HBYS üretici firmanın genel müdürü bir web sitesine verdiği röportajı okudum.Türkiyedeki HBYS sektöründen bahsediyor geliştirmelerinin ne denli harika şeyler olduğunu yine kendi çerçevesinde değerlendiriyordu.HBYS'nin hakkı verilmiyor diye başlık atılmış yazıda yönetici Kamu kurumlarının HBYS konusundaki bilgisizliklerine çözümleride dile getiriyordu.Yazıda aslında birçok detayıda anlatmış ve açıkcası çokta haklı.Daha önce bu HBYS üretici firma ürünleri ilede bazı yazılar yazmıştım.Firma yöneticinin yazısında anlattıkları muatabına ulaşacakmıdır yada bu yazı sayesinde HBYS gibi diğer sağlık bilgi sistemlerinin değeri anlaşılacakmıdır bilinmez.Fakat bende bu konuya yeni bir boyut kazandıracağım bu yazımla, en azından konuyla ilgili olanların dahil olabileceği farklı bir alan oluşturmak istiyorum şuan...

Bu yönetcinin ilgili yazısını şu linkten okuyabilirsiniz; HBYS'nin hakkı verilmiyor

Bu yazıda benim ilgimi en çok çeken nokta yurtdışında bir tam HBYS'nin Türkiyedeki gibi algılanmaması durumu oldu.Yani yurdışında her modülü Örneğin ATT ve diğerleri yada ameliyathane gibi bunları geliştiren başka başka firmalar ortak projelerde kardeş kardeş para kazanarak çalışırken, bizde ise bazen bir HBYS ihale şartnamesinde başka ve tam bir yazılım olan LIS-PACS çözümlerinin entegrasyonun HBYS içinde olması şartı bunun mobil çözümü, web çözümü, hatta çalışacak personelin, hatta bazen bu otomasyonu çalıştıracak donanımların bile HBYS sağlayıcısından talep edilmesi durumları bile söz konusuyken...Şimdi burada bu yöneticiye hak vermeyelim de ne yapalım? Ben yakından biliyorum ki Hastanede bulunan bir otomasyon tüm bunları sağlarken bir sorun nedeniyle işler biraz aksasa satın alma müdürlüğü ödemelerde kesintilere başlar sonrasıda malum sözleşme fesihleri, dolayısıyla karşılıklı dava süreci başlar ve sürer.Fakat burada başka bir önemli konu var.Bu şartnameleri hazırlayan hastaneler genelde bilgileri Sağlık bakanlığından ilk elden alarak ihaleye çıkarlar dolayısıyla hastane yöneticisi bir doktorun ben bu çözümleri ayrı ayrı alacağım deme şansı gerçekten yok denecek kadar azdır.Asli görevi bu olmayan çoğu Başhekim'de bu işle ilgili görevlendirdiği Otomasyondan sorumlu başhekim yardımcılarıda bu riskli satın almaların altına kesinlikle imza atmazlar.Peki böyle mi sürecek HBYS'de tüm modüller ayrıca diğer çözümler ve personeli donanım bu şekilde mi ihaleler hazırlanacak.Belki bir süre daha en azından Sağlık bakanlığı sözünü ettiği profesyonel yöneticileri bu işin başına geçirdiği zaman işler biraz değişecek gibi görünüyor.

Ayrıca artık Yurtdışından örnekler vermemize gerek kalmayacak bazı gelişmelerde olacak.Örneğin avrupada bu böyle yapılmıyor dediğimiz Avrupadaki HBYS çözüm üreticileri Türkiyeye gelecekler hatta geldilerde (!)
Nasıl mı...
Açıkcası ben bu konudaki tek avrupalının SIMENS'in ürettiği HBYS'dir biliyordum fakat bugün bir IK sitesinde Fransız bir yazılım üreticisinin çözümünün Türkiyedeki çözüm ortağının aktif çalışmalarını bölgelerde başlayacağını ve HBYS ile ilgili profesyonel kanal geliştirme uzmanları aradığını gördüm.Eh buna ne denir bilmiyorum.Bu tür ithal yazılımlar geldiğinde diğer HBYS üreticileri ne yapar bunuda bilmiyorum.Belkide bu HBYS sektörü için gerekliydi, en azından çözümler konusunda nerede olduğumuzu hem son kullanıcılar hemde hastanedeki yöneticilerimiz görebileceklerdir.

Bu firmanın web sitesinde daha çok Yatan hasta ile ilgili modüller ve RIS yazılımları ilgi çekici görünüyor.
Açıkcası şu "ECSMedSphere" Özel hastane çözümünü oldukça merak ettim.Fakat fransızcam "comment allez vous" seviyesinde olduğu için merakımı gideremedim...Siz 5 kıta üzerinde 50'nin üzerinde ülkede yaygın olan firmayı incelemek isterseniz link aşağıda...Belkide hastanelerimizde çalışan yukardaki resimdeki gibi hemşireler çok fazla olmayacak ama avrupalı güzel yazılımları görme ihtimalimiz yüksek gibi görünüyor ne dersiniz ? Evet bu bloguda böylece kendilerine armağan etmiş olduk.

Hepinize bilişim dilerim.

EvoluCare Tıbbi Yazılım ve Donanım Ltd


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firebird SQL Table oluşturma ve SQL komutları

2 nci  Firebird SQL veritabanı blogunda bu kez mevcut Firebird veritabanına ISQL ile bağlanmayı veritabanı nesnelerini oluşturmayı (create table), Kayıt eklemeyi (ınsert) ve kayıtları izlemeyi (show) ile önemli SQL komutlarını anlatmaya çalışacağım...

Firebird Veritabanı Nedir ? Nasıl Kullanılır

Firebird ücretsiz veritabanı kullanmaya ne dersiniz.Üstelik hiç bir süre ve veri sınırı olmadan kulağa hoş geliyor değilmi.Bu Blogta Borland açık kaynak interbase 6 sürümünden sonra ortaya çıkmış ve gelişimini sürekli sürdürmüş Firebird veritabanına bir göz atıcaz. İnternet üzerinde Firebird ile kaynağa çok sık rastlamazsınız artık bu blogtan Firebird ile ilgili bilgileri takip edebilirsiniz...

Asp.Net Access veritabanina resim ve nesne kaydetmek OLE Nesnesi

Ms Access ile ilgili geçmiş yazılarım arasında biraz vakit geçirmişseniz, Ms Access form uygulamaları yada veritabanı olarak kullanmayı sevdiğimi anlamışsınızdır. Birazdan size anlatmaya çalışacağım konu Ms Access veritabanı olarak kullandığımız bir Asp.Net Web projesinde resimleri ve dosyaları paket halinde veritabanının içine gömmek olacak.Neden bilmiyorum bu konuda Türkçe kaynak yok, merak etmeyin bu yazı size iyi gelecek...