Ana içeriğe atla

Sistem Destek Uzmanı




Bir soru iliştir !
Yukarıdaki linkleri bu blogta bulamadığın bir konu ile ilgili soru sormak, danışmak, tartışmak yada bir blog hakkında özel bir mesaj atmak için kullabilirsin.Fakat her iki durumdada soru sormak ve özel bir mesaj atmak için bu linkler dışında, daha basit bir yöntemle, hemen yeni bir "yorum bırakarak" iletişime geçebilirsin.

Email adresinizi iletinizde belirtirseniz yorumunuza cevabı Email yolu ile almanız olasıdır.Fakat bir mail bilgisi yoksa yorumunuza geri dönüş cevabınıda ancak en yeni yorumu okuyarak almış olursunuz.Yazdığınız iletinin aşağıda görünmesini istemediğiniz durumlarda belirtmediğiniz sürece zaten yayınlanmazlar .Genelde Email bilgisi olanlar bu blog altında görüntülenmezler.

Ek olarak yanıt süresi oldukça kısa olsada bazı durumlarda gerekli ve ilgi çeken konulara yanıt verildiğini söylemeliyim.






Yorumlar

  1. Sekan hocam selam,
    öncelikle bloğunuzdan bol bol faydanlandıgım icin teşekkür etmek istiyorum.

    Firebird db sini kullanarak yazdıgım bir windows uygulamasını servere kurup calistirabildim.
    ağ üzerinden servere baglanan bir pc ile serverdeki programi calistirmak istedigimde baglanti hatasi almaktayim.
    hem serverde hemde pc de baglanti yolu aynı gözükmekte. Bu konuda bana yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sensi...

    Aslında ben daha çok Asp.Net Web App.kısmında firebird seviyorum.

    Windows forms uygulamanda kullandığın Firebird sürümünü ve uygulamanda bağlantı için neler yaptığından kısaca bahsedersen bir kaç çözüm fikri çıkarabiliriz.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba;
    Access ile firebird veritabanına nasıl bağlanılır diye araken sizin sitenizi gördüm. Nasıl daha önce farketmemişim diye de üzüldüm. Sizinle İstanbul Sağlık Müdürlüğü toplantısında tanışmıştık. AHBS sektöründen ayrılmanıza üzüldüm. Ama sizdeki bilgi ve çevre bende olsaydı, linux a uygun yazılım yapar ve donanımı almak şartıyla yazılım satardım.

    Neyse, eğer vakit ayırabilirseniz, access te firebird tablolarını bağlı olarak nasıl kullanabileceğimi anlatabilir misiniz?

    Access ile oluşturduğum programla firebird tablolarını kullanarak GPTürkün yapmadığı formları oluşturmak istiyorum. Amacım bu.

    Diyeceksiniz ki MySQL ile yapın. Ama Accessim daha iyi.

    Şimdiden tesekkürler..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba @synada;

    Sorduğunuz soruyu cevaplamaya çalıştığım blogu "Access Formmlarında Firebird Database" konulu yazıyı inceleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba;
    Ben bilgisayar öğretmenliğinde okuyorum ve firebird'ün sunumunu yapacağız. Bunun için bloğunuzdan çok faydalandım hala da incelemeye devam ediyorum çok teşekkürler.
    Yalnız kurduğumuz firebird programı bilgisayarlarımızda çalışmıyor. IBExpert i açmaya çalıştığımda bir mesaj penceresi geliyor ve bi kısayol veriyor. Neden olabilir?

    YanıtlaSil
  6. Firebird ve IBEXPERT in hangi sürümleri (Email yada Facebook'tan görüşelim mi)

    YanıtlaSil
  7. Serkan Hocam merhaba,
    Size bir sorum olacak: Access 2010 kullanıyorum. Tek bir formda birden fazla tablodan veriyi nasıl alabiliriz?
    Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birinci tabloda bulunan Primary Key yani Birincil anahtar ile Dış yani ikinci veya daha fazla tabloda bulunan (int) değerleri bağlarsın.

      Daha sonra bu düzenlenmiş ilişkileri Access'te bulunan Form Sihirbazı ilede kolayca tasarlayabilirsin.Üst ve Alt formlarla dilediğin verileri alabilirsin.

      Buradaki yazı işine yarayabilir.

      Sil
  8. Sayın Şenyüz,hazırladığım tabloyu ,(kopyala-yapıştır yoluyla)bloguma yerleştirdim.Tablodan silme işlemini yapabiliyorum,ama ilave etmek istediklerimi yazamıyorum.Yardım edebilir misiniz?Teşekkürler.
    sengül kaleli
    e-posta: yelkay@hotmail.com

    YanıtlaSil
  9. Merhaba visual basic ile ile ilgileniyormusunuz ve hangi ildesiniz?

    YanıtlaSil
  10. SERKAN BEY, özellikle öğrenmek istediğim firebird veritabanına asp.net C# ta nasıl resim ekleyebilir ve resim getirebilirim. blob alan eklemek istiyorum.

    Ayrıca asp.net ile yine firebird veritabanından gelen bilgiyi excele, word e nasıl yazdırabilirim.

    Programa excele yazdır butonu eklemeyeceğim asp.net C# ile fakat veritabanı firebird olacak.

    YanıtlaSil
  11. Bu konuya yakın firebird işlemlerini yazmıştım sanırım.Ama yeni bir blog konusu yapılabilir güzel konular. Blogu takip ederseniz ilerleyen zamanlarda bu konuları görebilirsiniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firebird SQL Table oluşturma ve SQL komutları

2 nci  Firebird SQL veritabanı blogunda bu kez mevcut Firebird veritabanına ISQL ile bağlanmayı veritabanı nesnelerini oluşturmayı (create table), Kayıt eklemeyi (ınsert) ve kayıtları izlemeyi (show) ile önemli SQL komutlarını anlatmaya çalışacağım...

Firebird Veritabanı Nedir ? Nasıl Kullanılır

Firebird ücretsiz veritabanı kullanmaya ne dersiniz.Üstelik hiç bir süre ve veri sınırı olmadan kulağa hoş geliyor değilmi.Bu Blogta Borland açık kaynak interbase 6 sürümünden sonra ortaya çıkmış ve gelişimini sürekli sürdürmüş Firebird veritabanına bir göz atıcaz. İnternet üzerinde Firebird ile kaynağa çok sık rastlamazsınız artık bu blogtan Firebird ile ilgili bilgileri takip edebilirsiniz...

Asp.Net Access veritabanina resim ve nesne kaydetmek OLE Nesnesi

Ms Access ile ilgili geçmiş yazılarım arasında biraz vakit geçirmişseniz, Ms Access form uygulamaları yada veritabanı olarak kullanmayı sevdiğimi anlamışsınızdır. Birazdan size anlatmaya çalışacağım konu Ms Access veritabanı olarak kullandığımız bir Asp.Net Web projesinde resimleri ve dosyaları paket halinde veritabanının içine gömmek olacak.Neden bilmiyorum bu konuda Türkçe kaynak yok, merak etmeyin bu yazı size iyi gelecek...