Ana içeriğe atla

Asp.Net Web Servisleri kullanımı 1- (SOAP)

Asp.Net Web Servis konusunda  ilk giriş blogu olan bu yazıda Visual Studio 2008'de ilk web servisimizi oluşturacak ve Hello World methodu yerine kendi küçük web servis methodumuzu yazıpve sonucu bir SOAP biçiminde alıcağız.Blogum çok yeni olduğu için bu bilgide bir sonraki Web Servis notlarım için referans olarak ilerleyen yazılarımda tekrar size hatırlatılacak, bir çok alanda görebileceğiniz Hello Word methoduna ben farklı bir giriş methodu yazdım şimdi deneyelim ve görelim...




 Visual Studio 2008 programımızda ilk işimiz bir Web Service Application projesi ekleyerek ilk işimize başlayabiliriz.Bu işlemin ardından services1.asmx isimli web hizmeti hazır duruma gelecektir.




2- Web Service Application projemizi oluşturduğumuzda altaki resimde gördüğünüz gibi, Web
Sekmesinden projemizin Web Hizmet Uygulaması özelliklerini ayarlıyoruz.Ben
altaki ayarlarda http://localhost:8081 portunu kullanacağımı
belirttim.Dilerseniz sizde çözümünüzün Web Hizmetlerini buradan
ayarlayabilirsiniz.IIS yapılandırlamalarıda bu sayfadan yapılacaktır.IIS
yapılandırma yapıldığında IIS çalışır durumda ve Sanal yolunda belirlemiş
olmanız gerekir.


.3-service.asmx dosyamızın code behind kısmındada gördüğümüz "Hello World" ilk
örnek web methodumuzun hazır olduğunu anlamına gelmektedir.Ayrıca Service1
olarak adlandırılan aspx ve asmx dosyaların blunduğu klasör içinde tanımlıdır.
Service1 sınıfı Ön tanımlı Web Hizmet sınıfıdır.


4-Hello World web methodunun çalıştırılması halinde Browser da methodun görünümü
yandaki resim gibi olacaktır





5- Örnek Web methodumuz olan "Hello World" methoduna benzer yeni bir method
yazarak ilk web servisimizi çalıştıracağız.Ben bu web servisin bir toplamı
işlemi yapması için yandaki resimde gördüğünüz küçük kodu yazdım ve adınada
SumService dedim.


6-Web servis methodum çalıştığında verdiğim ad ile beni bekliyor




7- Ve test etmek için tıkladığımda kodlarla istediğim şey karşımda iki rakam
yazarak web servisin benim için sonuçları vermesini istiyorum, bunun için Invoke
butonuna tıklamam yeterli.




8- Web servisimin toplamasını istediğim  rakamları yazıyorum ve Invoke diyorum.
.


9- SumService web servisim bu sonucu benim için SOAP şeklinde sunmuş oldu


Evet bir kaç adımda hazırladığım Asp.Net Web Servisinin ilk giriş notu bu kadardı elbette daha geniş makaleleri yine bu blogta okuyabilirsiniz.
      Sponsorlu Bağlantılar:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firebird SQL Table oluşturma ve SQL komutları

2 nci  Firebird SQL veritabanı blogunda bu kez mevcut Firebird veritabanına ISQL ile bağlanmayı veritabanı nesnelerini oluşturmayı (create table), Kayıt eklemeyi (ınsert) ve kayıtları izlemeyi (show) ile önemli SQL komutlarını anlatmaya çalışacağım...

Firebird Veritabanı Nedir ? Nasıl Kullanılır

Firebird ücretsiz veritabanı kullanmaya ne dersiniz.Üstelik hiç bir süre ve veri sınırı olmadan kulağa hoş geliyor değilmi.Bu Blogta Borland açık kaynak interbase 6 sürümünden sonra ortaya çıkmış ve gelişimini sürekli sürdürmüş Firebird veritabanına bir göz atıcaz. İnternet üzerinde Firebird ile kaynağa çok sık rastlamazsınız artık bu blogtan Firebird ile ilgili bilgileri takip edebilirsiniz...

Asp.Net Access veritabanina resim ve nesne kaydetmek OLE Nesnesi

Ms Access ile ilgili geçmiş yazılarım arasında biraz vakit geçirmişseniz, Ms Access form uygulamaları yada veritabanı olarak kullanmayı sevdiğimi anlamışsınızdır. Birazdan size anlatmaya çalışacağım konu Ms Access veritabanı olarak kullandığımız bir Asp.Net Web projesinde resimleri ve dosyaları paket halinde veritabanının içine gömmek olacak.Neden bilmiyorum bu konuda Türkçe kaynak yok, merak etmeyin bu yazı size iyi gelecek...