Ana içeriğe atla

Güvenlik Kameralarımı ? Keşke daha güvenli olsalardı...

Yeni olmayan ama yeni yeni populer olan mağazalara güvenlik adına yapılan kamera kurulumları,
Birçok mağaza veya büyük işyeri sahiplerinin binler dolarlarla kurdukları bu sistemler bolca IT ve BT uzmanı arkadaşlarca ucuz donanım veya basit işlemlerle yapılıyorlar.Tabikii bu sistemin çok daha gelişmişleri var piyasada ama genelinde yapılan kurulum işlemi ,bir dvr kartının bir pc ye takılması, dsl üzerinden 9000-9001-9002 Socket portunun açılması ile route vermekten ibaret,bu dvr kartları ortak bir yazılımla çalışmakta yani hangi basit marka olursa olsun, bir ip üzerinden kullanıcı adı ve şifre sorarak size bulunduğu yerdeki kameralardan görüntü aktarmaya başlıyıveriyor.Aşağıda bunu nasıl yaptığı ile ilgili detay bilgiyide vereceğim elbette
Geçen gece sıradan bir ip scan işleminde UDP TCP protokolünden  ve ping sayısına bakarak bir IP ilgilimi çekti .Bende burdan başlayıp biraz daha yoğunlaşarak bu güvenlik kamera sistemlerinin bulunduğu IP leri araştırdım.İçlerinde Büyük mağazaların olduğu IP ler gözüme çarptı.Bunların arasında imalathaneler,perakende mağazaları , tek bir depoyu izleyen kameralarda vardı .Bazıları IP kamera yada kablosuz iyi kameralardı.Ama en çok eğlenlediğim mağaza içinde müşteri varken motorlu kameralarla aşağı,sağa,sola ve zoom yapabildiğim kameralar oldu...
İşte size bir kaç örnek ...

Bu kameraların http ://IP olarak izleyeceğiz fakat önce system32 dizinine webview.dll ve Install adlarında iki adet dosyası http ye girdiğimizde aktif olması için indireceğiz.Ayrıca bu dosyaları http:/IP olarak girdiğimizde beyaz ekran görüyorsanız dowloand edin diyor.Şimdi size şifreleme kullanmayan bir kaç mağazanın Ip lerini vericem sizden web tarayıcınızdan izleyebilirsiniz.


İşte şifreleri kaldırılmış fakat kameralarla korunduklarını düşünen Mağazalar
    
Güvenlik kameralarını izlemek için sisteminizde Web DLL adlı dosyanın System32 dizininde olması gerekir...
 
      Sponsorlu Bağlantılar:

Yorumlar

  1. merhaba bu güvenlik kemaraları izlemek için bu dll dosyalarını nereden bulacağız acaba..

    YanıtlaSil
  2. Net üzerinden Kameranın bulunduğu sistemin Ip'sini tarayıcına yazdığında, genelde bu dosyayı indirmen gerektiğini söyleyen bir uyarı alırsın.Bağlanmayı istediğin sistem iyi ve güncel bir sistemse bunu indirmen için sana birde link sunar.Şayet yok ise webview.dll şeklinde bir aramada google sana yardımcı olacaktır.

    YanıtlaSil
  3. webview'e otomatik ip girilmesini nasıl sağlarız. webview, ie' den çalıştığında manuel olarak ip girmek yerine istediğim ip'i reshack ile ip bölümüne girmeye çalıştım ama olmadı. sanırım daha önceden girilen ip numaralarını registry de bir yere kayıt ediyor ve program çalıştığında oradan geri çekiyor. bu sorunu nasıl çözebilirim.

    YanıtlaSil
  4. Sözünü ettiğiniz izleyicinin Explorer penceresine girmesi gerekli Ip Adresi mi? yoksa bir sonraki aşamada açılmış olan izleme programındaki bir noktadaki kameranın görüntüsüne mi gitmek için girilen Ip ?

    YanıtlaSil
  5. yoksa bir sonraki aşamada açılmış olan izleme programındaki bir noktadaki kameranın görüntüsüne mi gitmek için girilen Ip ?

    Şimdi ben yapma istediğimi anlatayım.
    WEb siteme işyerimin kameralarını verdim. canlı yayın şeklinde bir link ile... buna tıklayan kişi de bir explorer açılıyor ve kameraların bağlı olduğu pc deki default.htm sayfası açılıyor. webview yüklü olmayan bilgisayarlar için yükleme seçeneği geliyor. yüklendikten sonra bağlantı yapmak için bir ip yazma ekranı bir user ve password eekanı açılıyor. müşterilerim benim ip mi o ekrana yazmalılar ki kameraları görsünler ama ip bilmeyenler izleyemiyor. bunu içinde ip ekranı gelmeden görüntülerin gelmesini sağlamam gerekli. umarım anlatabilmişimdir. ufukesenn@hotmail.com eğer bu işi çözersek çok iyi olacak ve bu herkesin işine yarayabilir. sonuçta bilgisayarın ipsini herkes bilemez. ipnin ne olduğunu bilmeyen insanlar bile var :) msn eklerseniz görüşebiliriz. veya siz verin ben ekliyim.

    YanıtlaSil
  6. Ufuk bey

    Kameraların bağlı bulunduğu pc'nin Local Ip adresini Modeminizde bulunan NAT ile yada modele göre socket portunu açtığınızı.Daha sonra Web sitenizden Frame kodları ile bu Statik (işyerinizin Ip adresini) web sitenize gömdüğünüzü düşünüyorum.

    Sizin sorununuzun aslında hem web sisteminiz içerisinde planladığınız işte bir eksiklik olduğunu, hemde lokal donanım(swch,modem,pc) yapılandırmasındaki bir sorun olduğunu anlıyorum ve üzgünümki bu yerinde tespit edilip giderilebilecek bir durum.

    YanıtlaSil
  7. İlginiz için çok teşekkür ederim. Aslında benim bir sorunum yok. Siteme bağlanıp activex indirip ip numarasını ilgili ekrana yazan misafirler kameraları izleyebiliyor. Benim yapmak istediğim ilgili ekrana ip otomatik olarak atansın. Standart bir kart var elimde sanırım modeli 9808, DVR isimli bir program ile kameraları localde izleyebiliyorum. uzaktan bağlanmak isteyenlerde webview.exe isminde bir dosya indiriyorlar. Konuda çok fazla yoğunlaştım ve webview içinde bir adet dll dosyası var. Bu dosya ie ile beraber çalışıyor ve kameraların bağlı olduğu pc ile bağlantıyı yazılan ip numarası ile sağlayıp karşı pc den gelen resimleri video gibi gösteriyor. O dll dosyasını ResHacker ile açtım ve içinde ip numarasının yazıldığı ekranı buldum. Buraya ip numarasını yazıp kapattığımda dll çalıştığı zaman benim yazdığım ip yi silip registry ye daha önceden kaydettiği ipleri döküyor. Msn den görüşsek daha hızlı çözebiliriz sorunu ama :) ... İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  8. ıyı gunler hayırlı işler kameradan dukkanı izlemek istiyorum ama izliyemiyorum dukkanda 5 adet kamera var. Windows 7 kullanıyorum internet explorer uzerinden izlemem gerek ayarlarımı yapamıyorum anlayamadım sorunu webview.dll hatası veriyor dosyayı yüklüyorum ama olmuyor zaten o dosya çalışması lazım ki izleyebileyim beni aydınlatabilirseniz sevinirim. Türkiye'de olsam bı servise götürürüm ama Macaristan'da'yım şartlar zor sizde beni anlarsanız sevinirim. Umarım sorunumda bana yardımcı olursunuz şimdiden TEŞEKKÜRLER. mail adresim: efecalisan92@hotmail.com


    [URL=http://img339.imageshack.us/i/efee1708116.jpg/][IMG]http://img339.imageshack.us/img339/6673/efee1708116.jpg[/IMG][/URL]

    YanıtlaSil
  9. ben bu işlemi müşterimi
    n makinesinde denedim kartımın portlar 9000-9001-9002 vede 80 port olması lazım airties modemde bu portları açmak lazım öncelikle hem tcp hemde udp olarak açmak birde webserver olan 80 portu açtıkan snra diğer makinedeki yani izleyeceğiniz makinedeki kameranın bağlı olduğu ip nosunu ie ye (internet explorer) a yazdığınız zaman bir sorun var olduğunu eğer bağlanmaya çalışıyor gibi yapıyorsa sorun var fakat değişik bir görüntü gelipte sizden download şeklinde bir sayfa gelirse portta bir sorun yom şimdi gelelim uç makineden İE ayarına araçlar internet seçenekleri kısmından soldaki internet resiminin olduğu bölüm seçilip özel düzey den sonra orada bazı activex ayarları yapmak lazım mesela sor denilen yeri etkinleştir ben yaptığım ayar ise İmzasız Activex denetimlerini yükle (güvenli değil)kısmından etkinleştiri tıkladım ve bingo olay tamamdır explorerı açıp tekrar ip noyu yazın vede karşısınızda ,webview prosu hayırlı olsun eğer herhangibir sorun olursa sanki çok tecrübeliyimde olsun elimden geldiği kadarı ile yardımcı olmaya çalışırım.Saygılarımla.kayacanbilgisayar@hotmail.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firebird SQL Table oluşturma ve SQL komutları

2 nci  Firebird SQL veritabanı blogunda bu kez mevcut Firebird veritabanına ISQL ile bağlanmayı veritabanı nesnelerini oluşturmayı (create table), Kayıt eklemeyi (ınsert) ve kayıtları izlemeyi (show) ile önemli SQL komutlarını anlatmaya çalışacağım...

Firebird Veritabanı Nedir ? Nasıl Kullanılır

Firebird ücretsiz veritabanı kullanmaya ne dersiniz.Üstelik hiç bir süre ve veri sınırı olmadan kulağa hoş geliyor değilmi.Bu Blogta Borland açık kaynak interbase 6 sürümünden sonra ortaya çıkmış ve gelişimini sürekli sürdürmüş Firebird veritabanına bir göz atıcaz. İnternet üzerinde Firebird ile kaynağa çok sık rastlamazsınız artık bu blogtan Firebird ile ilgili bilgileri takip edebilirsiniz...

Asp.Net Access veritabanina resim ve nesne kaydetmek OLE Nesnesi

Ms Access ile ilgili geçmiş yazılarım arasında biraz vakit geçirmişseniz, Ms Access form uygulamaları yada veritabanı olarak kullanmayı sevdiğimi anlamışsınızdır. Birazdan size anlatmaya çalışacağım konu Ms Access veritabanı olarak kullandığımız bir Asp.Net Web projesinde resimleri ve dosyaları paket halinde veritabanının içine gömmek olacak.Neden bilmiyorum bu konuda Türkçe kaynak yok, merak etmeyin bu yazı size iyi gelecek...