Ana içeriğe atla

Bir Memik Yanık Eleştirisi ...(Bu kez iyi Memik Bey)

Daha önce başka bir blog sağlayıcısında bu blogun aynısını yazmıştım ve sağolsun blogun konusu olan Memik bey tevazu gösterip hemen birde yorum yapmıştı.Şimdi aynı blog yazısını burayada taşımaya karar verdim...
Blog içeriği aşağıdaki gibiydi.


Bir yazılım dili öğrenmeye çalışan ve bunuda kendi imkanları ile yapmaya çalışan her acemi programcı ilk işe bir kitap alarak başlar.kitapçıdan yazılım kitabı alınır.Bu sabır gerektiren  süreç oldukçada zahmetlidir.Zira bir metine takılıp kalmak yada bir kod da bahsedilen bir olayı anlamak ilk başlayanlar için kolayda değildir,hiçte olmayacaktır...Bu konuda bir isim var ki işi bilen ,bilmeyen herkez en az bir kez ya yazısını okumuş yada kitabını uzun bir dönem taşımıştır.
Kim... Elbette Memik Yanık
Memik Yanık ın "Delphi 8 For.Net Framework Vcl Forms Application" isimli kitabını alalı çok oldu bir kaç yıl önce edindiğim bu kitap ilk değildi ve sonda olmadı tabii, ama bu kitabı diğerlerinden ayıran bir çok özelliği olduğunu söylemeliyim.İyide kardeşim bu kitap çıkalı çok oldu ne var bunda şimdi bunu neden yazıyorsun diyenlere hemen söyliyeyim.
Sabahladığım gecelerden birinde ki bu sürekli böyle şu sıralar, halen .net projemle uğraşıp duruyorum ve konuyla ilgili bir yayın edinmiştim aklıma bir şey takıldı, hemen aceleyle kitabımı açıp bakmak istedim.Kitabıma iyi bir para ödemiş birde dvd seti edinmiştim.Set ise sadece 1 DVD içinde Asp.Net sitesinden download edilmiş videolarla ve google earth bile vardı.Kitabı aldığımda başından biraz göz gezdirdim ve ne yalan sölim içimden tamamını okumak geçmedi, kaynak kitap olarak kalsın demiştim.Neyse aradığım konuya baktım buldum ve anlamak içinde baya uğraştım ki çözdüğümde birde baktım ki sabah olmuş.1000 sayfanın üzerindeki kitabım işimi görmüş fakat benide yormuştu ve halen tek işlem yapamamıştım.Şimdi geç anlıyorsundur diyenlerde olabilir Dişlek sanırım bu simge haleti ruhiyemi iyi anlatıyor...Efendim sadete gelelim ertesi gün Dot Net kitabımın bana yeteri kadar klavuzluk edemediğini anlamış oldum.O zamanda aklıma hemen Memik Yanık'ın
çok önce aldığım Delphi kitabını geldi ve okumaya başladım.Delphi ile hiç uygulama geliştirme fırsatım olmamıştı ama kitap adeta kendini okutmuştu o zamanlar,heyacanla istek ve anlatımla birleşince kitap bitivermişti.Ama o da ne bir kaç konu sonrasında bile hala bu kodları hatırladığımı gördüm.Elbette bu Memik Yanık'ın anlatımıyla ilgili olduğu kesindir.Şimdi bu kitabın iki katı sayfalı C# .net kitabımı iki kez üst üste okusam öyle sanıyorum ki bu etkiyi yaratmıycaktır.Hemen koyuldum Memik Yanıkın bu konuyla ilgili bir yayınının olup olmadığına derken işte bu blog konusu olan bir çok şey okudum  bir gecede böyle gitti anlayacağınız.Malesef yazılım adına büyük emekleri olan Memik Yanık'ı değişken benzerliği yüzünden baya bir üzmüşler sizde bunun nedenini http://www.memikyanik.com/ adresinden okuyunuz .İnternetin olmadığı zamanlarda kitaplarını çok duyduk.O yıllarda Memik Yanık'ın dünyalı olmadığını düşündüğümde olmuştur.Şimdi bir yazılım dili kitabı alacaksanız mutlaka yazarının kim olduğuna ve münkünse birazda içerikten anladığınız kadarıyla bakın derim.Bence Memik Yanık kaynak kitaplar yazan ve fazlada benzeri olmayan bir yazardır.Ben yakın zamanda yazılım kitabı alacaklar için tecrübemi paylaşmak istedim...
İşte sırasıyla Memik Yanık ve Kitaplarının konu edildiği sayfalar...
Son bir not Memik Yanık hakkında forumlarda yazılanlara bakmayın bunun başkaca nedenleri olabilir...
      Sponsorlu Bağlantılar:

Yorumlar

  1. "Son bir not Memik Yanık hakkında forumlarda yazılanlara bakmayın bunun başkaca nedenleri olabilir..."
    Aynen katılıyorum değerli Memik hocaya saygısızlık yapıldı ve işin gerçeği Memik hocamın kitapları olmasaydı ben yazılımı bile bırakırdım işin gerçeği çünkü diğer kitaplar yazılımı bir muamma gibi yorumlarken Memik hocamın kitabı gayet sade ve gerçekten bir şey anlayabildiğimiz kitaplar arasında halen.
    Ümit Tombalak/Denizli

    YanıtlaSil
  2. Ben Memik Yanık'ın tüm Delphi kitaplarını okudum,Zirvedeki Beyinler'in tüm Delphi kitaplarını da okudum. Bence Memik Yanık Türkiyenin en iyi Delphi yazarı.. Bu adamı neden sevmiyorlar anlayamiyorum?!

    YanıtlaSil
  3. evet serkan hocam.ben de memik hocamın delphi 7.0 kitabını 1 haftada bitirmiştim.2. hafta ise uygulamalı olarak kitabı bitirmiştim.1 ay sürmemişti ki,işime yarayacak kadar pascal dili öğrenmiştim.hem de daha önce pascal hakkında bir fikir sahibi değildim ve pascal sentax ları C diline yakın olduğu için C ye geçmem çok kolay olmuştu.şimdi ise C# öğenmeye çalışıyorum,memik hocamın C# başlangıç pdf ini 1 kere okumak bana yetti.gerçekten memik hoca,ennn düşük zekaılara bile herhangi bir yazılım dilini çok rahat öğretebilir,örnek:ben :)
    not:memik hoca C# ile web uygulamalarına ağırlık veren bir kitap yazsa tam süper olacak

    YanıtlaSil
  4. bir de memik hoca nın kitaplarındaki ekran görüntüleri çok işe yarıyor,bu konuyu da gereksiz yere olumsuz eleştirmişler.anlatım tarzı ve ekran görüntüleri birleşince uygulamalı konular daha hızlı anlaşılıyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firebird SQL Table oluşturma ve SQL komutları

2 nci  Firebird SQL veritabanı blogunda bu kez mevcut Firebird veritabanına ISQL ile bağlanmayı veritabanı nesnelerini oluşturmayı (create table), Kayıt eklemeyi (ınsert) ve kayıtları izlemeyi (show) ile önemli SQL komutlarını anlatmaya çalışacağım...

Firebird Veritabanı Nedir ? Nasıl Kullanılır

Firebird ücretsiz veritabanı kullanmaya ne dersiniz.Üstelik hiç bir süre ve veri sınırı olmadan kulağa hoş geliyor değilmi.Bu Blogta Borland açık kaynak interbase 6 sürümünden sonra ortaya çıkmış ve gelişimini sürekli sürdürmüş Firebird veritabanına bir göz atıcaz. İnternet üzerinde Firebird ile kaynağa çok sık rastlamazsınız artık bu blogtan Firebird ile ilgili bilgileri takip edebilirsiniz...

Asp.Net Access veritabanina resim ve nesne kaydetmek OLE Nesnesi

Ms Access ile ilgili geçmiş yazılarım arasında biraz vakit geçirmişseniz, Ms Access form uygulamaları yada veritabanı olarak kullanmayı sevdiğimi anlamışsınızdır. Birazdan size anlatmaya çalışacağım konu Ms Access veritabanı olarak kullandığımız bir Asp.Net Web projesinde resimleri ve dosyaları paket halinde veritabanının içine gömmek olacak.Neden bilmiyorum bu konuda Türkçe kaynak yok, merak etmeyin bu yazı size iyi gelecek...