Ana içeriğe atla

Ms Sql Veribanı İş Zekası Başlarken

Ms SQL 2005 veritabanı hakkında bloglar yazmakmı...Bu gerçekten zor bir iş, bu konuda en son okuduğum Ms Sql Server kitabının 789 sayfa olduğunu düşünürsek gerçekten büyükçe bir balık peşindeyim demektir.Tabikii insanlar her zaman yazdıklarımı Google ile arayacak ve içerikleri benden sağlayacak değiller hem tüm insanlara bilgi vermek için böyle bir misyon edindiğimide nerden çıkardınız.Blogları kendim için yazıyorum, arada gelen olurda öğrenmek isterlerse diyede onlara seslenir gibi yapıyorum :) Evet işte Ms Sql için başlangıç blogu "Ms Sql Nedir Ms Sql Açıklamaları ve İş Zekası dedikleri işin asıl derinlikleri"....


Ms Sql kullanmayı düşünen biri hep Access'ten sonra bu fikre kapılır nedense Ms Access veritabanı bana görede, Ms Sql için hazırlık okumak gibidir.Windows platformları gücünüde unutmamak gerekir.Bundan sonra devam edecek MS Sql Bloglarında anlatmayı planladığım şunlar olacak
Ms Sql Server
Ms Sql Managment Studio
RDMS -DBMS
Transact SQl-veri tanımlama dili
Relational Database
konularından oluşacak.Ms Sql Konu kategorisi yine diğer Database yazılarının altında kendi ismiyle listelebilir.

Şimdi bir giriş yazısı için hazırız....
Ms Sql Temel Kavramlar
Ms Sql kullanarak verilerinizi yönetmek saklamak ve uygulamalarınıza değer katmak için gözden geçirmeniz gereken bazı detaylar.Zira Ms Sql kullanmanın avantajları ve pek tabi bazı dezavantajlarıda vardır.Bunlardan en önemlilerini sıralarsak
Neden Ms Sql sorusuna en iyi cevap şunlar olabilir

• Windows platformları ile tam entegredir.Yeni bir işletim sistemi öğrenmenize ve buna hakim olmaya
çalışmanıza gerek kalmaz, mantıken ve yapı olarakta size sadece Windows Os veya Server ailesi yeterince yardımcı olacaktır.Veri Güvenliği vede yönetmek için gerekli işlemler için windows yanınızdadır.
• Laptopunuzdan hayli iyi bir server dahi kolaylıkla çalıştırılabilir
• Ve şimdiye kadar yanlızca Oracle ve daha pahalı DBMS'lerde (Veritabanı yönetim sistemi) bulunan iş mantığını size sağlar.

Ms Sql için söylenebilecek en bariz olumsuz ifade ise UNIX tabanlı sistemlerde çalışmaması olmuştur. Microsoft'un bu konudaki seçiminin veritabanı kullanımını kolaylaştırmak ve yaygınlaştırmak olduğu söylenir.Evet bu doğru UNIX sistemlerde veritabanı tasarımı ve yönetimi arabirimleri pek kolay değildir.Sürekli gelişen Ms SQL .Net Teknolojisininde en önemli parçalarından biridir.Microsoft.Net bağlantı teknolojisi içerisinde Ms Sql ile veritabanı oluştururak, bunu kontrol etmek genel mantığı anladıktan sonra oldukça basittir.Peki ya tarihi derseniz ?


Ms Sql Veritabanı tarihi.
Sql veritabanı sisteminin ilk mucidi Sybase'dir.Sybase geliştirmiş, uygulamış ve Microsoft tarafında 1988 yılında bu DBMS OS/2 işletim sistemi için lisanslanmıştır.1990 başlarında ise Windows işletim sistemi için uygulanmaya başlamış ve.hemen hemen aynı zamanlarda Sql Server OS/2 için geliştirilmesine son verilmiş ve 1994 yılında Sybase ile ortaklık bitmiş ve yıl 2010 çok yakında Ms Sql 2010 bekliyoruz...

Bir veritabanını yazılım bileşenleri şu bileşenlerin tümüne sahiptir
• Veritabanı uygulama programları
• İstemci bileşeneleri
• Veritabanı yönetim sistemleri
• Veritabanının kendisi

Uygulama programı kullanıcılar tarafından bizim tasarladığımız uygulama geliştirdiğimiz 3ncü parti programların tümüdür.Bunun yanı sıra  İstemci bileşenleri Veritabanı şirketleri tarafından tasarlanan genel bir bileşendir.Kullanıcılar bilgileri veritabanından istemci bileşenleri ile yönetirler vede dorgulayabilirler.Veritabanı Yönetim sistemi ise mantıksal olarak Kullanıcı ve Veritabanı arasındaki mantıksal ilişkidir.Bu bir dizinde depolanmış veritabanı byte boyutu olarakta görülebilir.
Ms Sql bir DBMS dir ve şu nitelikleri içerisinde barındırır.
• Çeşitli kullanıcı arabirimi
• Fiziksel bağlatı desteği
• Mantıksal veri bağımsızlığı
• Sorgu optimizasyonu
• Veri bütünlüğü
• Eşzamanlılık
• Yedekleme Kurtarma
• Güvenlik ve Yetkinlendirme
Yukarıda listelediğim ve ilerleyen bloglarda bolca anlatacağım bu liste aslında bir bakıma bir DBMS'nin ücretli veya ücretsiz olarak dağıtılmasını neden olan içeriklerde olabilir.Buna göre bazı ücretsiz veritabanı sağlayıcıların yukardaki listedeki bileşen vede ilerde göreceğiniz yapıları barındırmayabilirler.

Sql İlişkisel Veritabanı Dili ve söz dizimi ile ilgili ayrıntılı yazıyı bir sonraki bloga bırakıyorum.Bu sürede siz Ms Sql Server sürümlerinden birini edinebilir ve sonraki uygulamalar için hazırlıklar yapabilirsiniz.
      Sponsorlu Bağlantılar:

Yorumlar

  1. öncelikle merhaba ben rauf bilgiç çok güzel bi anlatım olmuş blogunuzu yeni buldum bugün araştırmaya başladım sade ve güzel anlatım olmuş sql mantığını öğrenmek ve bu konuda kendimi geliştirmek istiyorum umarım sizin anlattıklarınızdan yola çıkarak iyi birşeyler öğreneceğimi umuyorum.
    Şimdiden Kolay Gelsin.İyi Çalışmalar..
    rauf_337@hotmail.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Rauf
    Ms Sql Konulu bloglar, diğer konularda yazdığım bloglar gibi öğrenmek isteyenler için yazdığım türden notlardan, blogtaki tüm konuların mutlaka devamı ve detaylı anlatımlarını sırasıyla yayınlıyorum.Umarım bu uzun sürecek konuları takip eden herkes bir faydasını görür.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firebird SQL Table oluşturma ve SQL komutları

2 nci  Firebird SQL veritabanı blogunda bu kez mevcut Firebird veritabanına ISQL ile bağlanmayı veritabanı nesnelerini oluşturmayı (create table), Kayıt eklemeyi (ınsert) ve kayıtları izlemeyi (show) ile önemli SQL komutlarını anlatmaya çalışacağım...

Firebird Veritabanı Nedir ? Nasıl Kullanılır

Firebird ücretsiz veritabanı kullanmaya ne dersiniz.Üstelik hiç bir süre ve veri sınırı olmadan kulağa hoş geliyor değilmi.Bu Blogta Borland açık kaynak interbase 6 sürümünden sonra ortaya çıkmış ve gelişimini sürekli sürdürmüş Firebird veritabanına bir göz atıcaz. İnternet üzerinde Firebird ile kaynağa çok sık rastlamazsınız artık bu blogtan Firebird ile ilgili bilgileri takip edebilirsiniz...

Asp.Net Access veritabanina resim ve nesne kaydetmek OLE Nesnesi

Ms Access ile ilgili geçmiş yazılarım arasında biraz vakit geçirmişseniz, Ms Access form uygulamaları yada veritabanı olarak kullanmayı sevdiğimi anlamışsınızdır. Birazdan size anlatmaya çalışacağım konu Ms Access veritabanı olarak kullandığımız bir Asp.Net Web projesinde resimleri ve dosyaları paket halinde veritabanının içine gömmek olacak.Neden bilmiyorum bu konuda Türkçe kaynak yok, merak etmeyin bu yazı size iyi gelecek...