Ana içeriğe atla

El yapımı Kiosk-Atm-1

Uzun bir süredir blog yazmayı bırakmış işe güce öyle bir dalmıştım ki.Şehir değişikliği yeni bir iş çevre derken yine malum bilişim sektörü içinde not alıp blog yazmayıda bir süre fırsat bulamamıştım...Proje üretmeden duramayan biri olarak blog yazmadığım zamanlarda neler yaptığımı düşündüm ve ilk işim bunları bir araya toplayayımda bloglarıma devam edeyim istedim.

Bu blogun konusu "Kiosk-Atm" olarak bilinen daha çok Bankalarda, Postanelerde ve Hastanelerde bulunan sıramatik yada Büyük AVM'lerde gerekli bilgileri girdiğinizde kullanıcılarını belirli alanlara hedeflere yada bilgileri sunan bir sistemi biraz değiştirerek,Perakande mağazaları bulanan bir şirkete yapma olanağı buldum...Projenin donanım ve programıda bana ait olduğundan ne yapacak bu sistem diye düşündüğümde ilk aklıma gelen Fiyat gör olsun dedim..Yani müşteri ürünün barkodunu okuttuğunda herhangi bir personele fiyatı sormadan öğrenebilsin dedim.Daha sonra işin içine CRM olsun fikri çıktı yani bir müşteri şikayet öneri gibi işlemleri buradan yapabilsin dedim.Sonrasında bu Kiosk sistemi aynı zamanda Extranet olsun kurum bilgilerini aktif olarak paylaşılsın dedim derken derken bir hayli bir proje çıktı ortaya ve böylece başladım bu işi gerçekleştirmeye.

Kiosk'u ilk yaparken dış modeli tasarlamak ve bu tasarımı neyle gerçekleştireceğim çok önemliydi.Bir kaç resim çizdim(oldukça çok resim çizdim) en sonunda birisine karar verip buna uygun dış yapı malzemesini aramaya başladım.İşin en önemli kısmı buydu çünkü nede olsa içine bir bilgisayar sığdıracaktım ve iç alanın bir çok şeyi benim için hayli önemliydi.Fiber mi, aleminyum saç mı derken maliyet hesabıda işin içine girdiğinde bu malzemenin daha kolay ve hızlı yapılması için bu dış ve iç yapının ancak sunta ve sunta kaplamadan yapılmasını gerektiğini düşündüm.:)) mobilya kiosk :) bir mobilya ustası bulup resmi ilk gösterdiğimde hayatında böyle bir şey görmediği için televizyonluk bir sehpa gibi olaya yaklaşması için oldukça çok çaba sarfettim...Neyse ki ustaya hayal ettiğimi anlamış ve artık geriye siparişimin bitmesini beklemek kaldı.Bu sırada bende prototipin iç kısmını hazırlamaya başladım elimdeki belli ölçülerle...


İç maleme tahmin ettiğiniz gibi bir bilgisayarın tüm parçalarıydı.En zor kısmı ise bir normal pc kasası içinden çıkanları oldukça dar bir alanda birbiriyle birlikte çalıştırmaktı.Bunu ilk denemelerde hemen başaramadıysamda bir kaç denemeden sonra oldukça minik alana sistemi sığdırmayı başarmıştım.


İç kısım hazır olduğunda ilk Kiosk için dış kasanı aldığımda şimdide bu sıkıştırdığım sistemi nasıl orada tutacağımıda hesapladığımdan direk montajıa başladım
Dikine yerleştirdiğim anakartı diğer donanımla ayıran ince bir aleminyum levha kullanımıp bunları birbiriyle uyumlu hale getirip kabinin içine yerleştirdim.Buraya kadar bir bilgisyardan farksız olan tüm sistemi çalışır hale getirdim.Bakalım neler yapmışım. Resimlerin sonunda malzeme listesi de var.
















Hızımı alamayıp bu projeyi yaptığım şirkette yazılımı ve donanımı beğenince bu El yapımı Kiosklarda 12 adet kadar sıfırdan ürettim :) ve mağazalarında çalışmaya başladılar...Sistem benim için o kadar kolaylaştı ki yeni bir kiosk'u imal etmem şuan 3 4 günümü alıyor.Yani sipariş ederseniz :))Donanımın ve yazdığım programın detaylarını ilerleyen bloglarda bulabilirsiniz.

Herkese kolay gelsin...

      Bu Yazının Sponsorları









Yorumlar

  1. tebrikler hocam, motive edici ve ilham verici bir çalışma

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firebird SQL Table oluşturma ve SQL komutları

2 nci  Firebird SQL veritabanı blogunda bu kez mevcut Firebird veritabanına ISQL ile bağlanmayı veritabanı nesnelerini oluşturmayı (create table), Kayıt eklemeyi (ınsert) ve kayıtları izlemeyi (show) ile önemli SQL komutlarını anlatmaya çalışacağım...

Firebird Veritabanı Nedir ? Nasıl Kullanılır

Firebird ücretsiz veritabanı kullanmaya ne dersiniz.Üstelik hiç bir süre ve veri sınırı olmadan kulağa hoş geliyor değilmi.Bu Blogta Borland açık kaynak interbase 6 sürümünden sonra ortaya çıkmış ve gelişimini sürekli sürdürmüş Firebird veritabanına bir göz atıcaz. İnternet üzerinde Firebird ile kaynağa çok sık rastlamazsınız artık bu blogtan Firebird ile ilgili bilgileri takip edebilirsiniz...

Asp.Net Access veritabanina resim ve nesne kaydetmek OLE Nesnesi

Ms Access ile ilgili geçmiş yazılarım arasında biraz vakit geçirmişseniz, Ms Access form uygulamaları yada veritabanı olarak kullanmayı sevdiğimi anlamışsınızdır. Birazdan size anlatmaya çalışacağım konu Ms Access veritabanı olarak kullandığımız bir Asp.Net Web projesinde resimleri ve dosyaları paket halinde veritabanının içine gömmek olacak.Neden bilmiyorum bu konuda Türkçe kaynak yok, merak etmeyin bu yazı size iyi gelecek...