n11.com hakkında yazılara yazacağımdan bahsetmiştim.İnternet üzerinde yüzlerce yazı vs bulabileceğinizi biliyorum .Zaten n11.com satıcı özendirici cazip bir çok yazı da mevcuttur ve konuyla ilgiliyseniz mutlaka buraya gelmeden önce oraları da gezmişsinizdir ve burada olmanızın asıl nedeni sadece daha fazla bilgi edinmektir.Merak etmeyin bilgiye doyacaksınız....
Şunlardan bahsetmeyeceğim; n11 de mağaza nasıl açılır, ürün nasıl listelenir vergi mükellefi olmanız gerek, muhasebeciye gitmeniz lazım, depo mu lazım ofis mi, paraları koyacağınız çelik bir kasa lazım mı, yoksa pantolon cepleri yeterli olur mu ? benim bahsedeceğim şey n11.com sistemini genel hatlarıyla anlamanızı sağlamak ve neye soyunduğunuzu ve karşılacaklarınızı önceden bilmenizi sağlamak.
Başlayalım...
Dikkatlice okuyun olurmu !
Sistem kabaca şöyle çalışıyor; Sen bir satıcısın bir ürünün var müşteri senden bu ürünü parasını n11'e kart ödemesi ile yapıp sipariş ediyor ve sende ürünü 1 ila 2 gün içinde adresine gönderiyorsun. Sonra bu ürün müşteriye maksimum 2 ila 4 gün içinde gidiyor, 3 gün + 24 saat ki bu da 5 gün eder, eğer onay verir iade değişim talep etmezse ki sonrada edebilir ! sipariş tamamlanıyor. Sipariş tamamlandı statüsüne geldiğinde ise 7 gün içinde n11 havuzundaki paradan kendi komisyon bedeli ni ve binde 6 reklam ücretini düşerek banka hesabına gönderiyor...
Buraya kadar herşey çok güzel ?
güzel mi ?
evet çok güzel gelsin paralar !
gel sin mi ?
yavaş yavaş
yavaş yavaş mı ?
Şimdi içinizi karartıcak bazı önemli detayları anlatayım.
n11.com satışlarında - ÜRÜN TEDARİK
Öncelikle bu işe elinizde ürün yoksa, sağdan soldan çektiğiniz ürün fotoğrafları ile başlayacaksanız, toptancı bi tanıdık var ordan alır gönderirim ona da sonra bilare öderim diyorsanız başlamayın, mahçup olursunuz ! Açıklayayım efenim...
n11.com da en sıkıntılı süreçlerin başında ürünün tedarik aşaması vardır.Çoğu e ticaret satıcısı bunu görmezden gelse de her işte olduğu gibi emtianın hali hazırda olması hemen paket yapıp göndermek varolan bir güçtür. Zaten senaryo n11'in bu gücü kullanmasıyla başlar. N11 le çalışmaya başladığınızda gücünüzü son sınırlarına kadar paylaşırsınız, hatta bazen sıkışırsınız da,Örnek olarak bir üründen elinizde 2 koli vardır 12 si raftadır 12 si depoda kolidedir. Ürüne stratejik olarak iyi ve makul bir fiyat belirlerseniz n11 de 12 raftan, 12 depodan ürünleri gönderirsiniz, sonra bu satılıyor diyerek 5 koli daha alır rafa bile açmadan n11 de sipariş beklersiniz. Bunun nesi kötü ki dediğinizi duyar gibiyim ? Normalde bir dükkanınız varsa ki çoğumuzun vardır " e-ticaret yapıp işi büyütücez ya" malum .... n11 comda satış yaparak hemde...n11 de sattığınız o ürünü belki 1 ay içinde satacaktınız ve %30 kar edecektiniz, ürünü poşete koyacaktınız parayı kasaya koyup, bi çay söylicektiniz alışveriş bitecekti. Yukarıda bahsettiğim detayla ana paranızdan öz sermayenizden n11.com'a ve web müşterinize bu ürünü komşu teyzeye, hacı amcaya eşe dosta veresiye verir gibi vermiş olursunuz.Şimdi de hee dediğinizi duyar gibiyim. Neden mi ? "sistem nasıl çalışıyor" kısmındaki süreçleri iyi okudunuz mu ;
1 - ürün siparişi geldi gönderdiniz - 1 gün
2 - sipariş gitti maksimum en çok - 4 gün (ile göre değişir)
3 - müşteri ürüne çok nadir onay verir - 3 gün + 24 saat hadi 5 gün daha
4 - sipariş tamamlanır hesaplanır kargo anlaşmanız n11.com varsa 7 günde oradan
5 - Toplayalım bakalım kaç gün sonra para elimize geçer
1+4+5+7 = 17 gün
17 gün en çoktur düşse düşse teslim alındı onaylandı süreçleri minimum 12 - 13 gün !
Size göre fena görünmüyor mu ? 12 -13 günde olsa para gelicek dersiniz.Hani yazı başında bahsetmiştim ya elinizde ürün yoksa başlamayın diye, işte bu nedenle demiştim. yani 30 içinde her gün satsanız dahi bu süreç evrilirek sizi her geçen gün altına alır ve hergün kargo kargo helak olursunuz fakat elinize kuş yemi gibi paralar geçer ve gücünüzün sonuna kadar kullanılırsınız.Tabii ki bu senaryo yani bu hızlı satış " en iyi ürünü en iyi fiyata sattığınızı var saydığımızda olur " Peki en iyi fiyat nedir ? orayada gelicez ama önce karşınızdaki satıcılar kimlerdir, satıcıların fiyatlarına göre pozisyon alacaksınız sonuçta,bunu ürünü satışa çıkarken bile düşünmelisiniz.
n11.com satışlarında - SATICI TİPLERİ
Her nerede olursa olsun müşteri aptal değildir ve bence de aptal yerine koyulmamalıdır. n11.com da bir ürün ilanına çıkarken en dip fiyatı vermek istersiniz, satış açlığı böyledir çünkü, hemen satılsın paraya dönsün, bol bol satalım, en büyük zaafların başında bu gelir...Gerçekten detaylı düşünmeyen satıcılar en dip fiyatı verip kendilerini çoğunlukla batırırlar, N11.com e ticaret sitesinde bana göre 4 tip satıcı türü vardır ve bu tiplemeleri genelede yaymak mümkündür.
1- Tok ve Netçi ürünü vardır "toktur" 1 ürünün üzerine %150 koyar ve bekler. Bu satıcılar diğer fiyatları umursamazlar, Elindeki malı hiç eritmezler, öle reklama felen girmezler, bir üründen 5 kez satarlar ve %150 karını gelsin diye beklerler ve alırlar, Puanları %100 dür hep, risk almadıkları ve çok kar ettikleri için 1 tane ürün satsa, 2 tane geri alır stoğunu bozmazlar. Kaliteleri kargo paketlerinden anlaşılır, müşterilerine hediye bile gönderirler onlar, daimi olurlar,
2- Acemi Satış Açları: Yeni işletmedirler belki de değillerdir, sadece internete yabancılardır, sistemi anlamak için girerler her gün sipariş alıp kargo olunca pek bi sevinirler, oh oh ne satıyoz derler, ellerinde önceki örnekteki gibi 1 üründen 2 koli vardır,Satakta paraya dönsün derler dip fiyatı artan fiyatlar listelemesine uygun ve ücretsiz kargo yapıp sipariş almaya başladıkları anda zehirlenirler, ürünler biter 2 koli daha almaya kalkarlar eldeki sermayalerini n11 e bağlarlar para gelir gelmesine ama asla kar edemezler. Bu satıcıların puanları maksimum 3 ayda 80 'nin altına iner ve önce ürünleri beklemeye alır sonrada n11 i kötüleyip bu işten vazgeçerler...
3- Büyük Abiler : Bunlar ticareti yemiş yutmuşlardır ama piyasada son demlerini yaşıyorlardır yada buna az kalmıştır, çekle iş yaparlar, kartları çoktur, son oyunculardır, kalın abilerdir muhtemelen uzun vadeli çekle mal alıp webe düşürürler, web bunu kaldırır, Hani hemen hemen her şehirde KAPATIYORUZ'cular vardır ya, işte bu sınıf onlardır, spota mal attık derler mesela, işte onlar bu gruptandırlar, 6 aylık vadeli mal çekip ürünü diğerlerinin aldığı fiyatın %20 hatta daha fazla altına çekebilirler, böylece en iyi fiyat onlarda olur, önce puan da % 100 'ü bulurlar sonra ürünleri azalır, ömürleri ilk çek yazılıncaya kadar sürer genelde de iyi iş yaparlar, istediklerini de alırlar, sonra blokeler gelir n11 affetmez, iplerini keser,
4- Hınzırlar : Hani dedim ya ilk başta mal yoksa dükkanda yoksa başlamayın diye, bunlarda söz dinlemeyen grup, yenilikçidir çoğu bilgisayardan iyi anlar, girişimcidirler, abi senin bu malı satalım internette diyip resim toplayıp n11 de ilan yayınlarlar, kargolar ya evde, ya arkadaşın dükkanında, yada ofislerde yapılıp gönderilir, Bazıları gönderdikleri ürünlere kendileri bile fatura kesmezler, bağlantı yaptıkları firmalardan müşteri adına fatura kestirirler, bağlamacılardır. işi çözerler yarım gün çalışıp o bahsettiğim 12 13 gün süresi en çok onları gerer, para gelmezse işleri yürümez, çok azı ayakta kalır ya büyürler, yada mahalleden taşınmak zorunda kalırlar...
Belki daha da çeşit çeşit vardır ama benim deneyimlerimle tespit ettiğim bu kadar, fiyat demiştik değil mi en son en cazip fiyat, müşterinin satın almasını tetikleyecek ihtiyacını hemen gidermesini sağlayacak o fiyat...
n11.com satışlarında - ÜRÜN FİYATI
Bu ilk giriş blogu olduğu için herşeyden biraz bahsedeceğim tabi daha sonra bu başlıkları daha da açarız. En Uygun Fiyat Nedir ?
Bir ürünü en uygun fiyat daima zarar demektir.Neden ?
Şuan 70 bin mağaza var deniliyor n11.com da neden siz tercih edilesiniz, Bir tek siz mi satıyorsunuz bu ürünü, HAYIR, o zaman en uygun fiyat sizde olmalı.Emin olun ki webte alışveriş yapan müşteriler, dükkan dükkan gezen müşterilerden daha zeki insanlar ve asla salak değiller, n11 de bir ürünün siparişi size geliyorsa bilinki müşteriniz o ürünün1 haftadır peşindedir ve artık ya yorulmuştur yada cidden fiyatını bulmuştur. İyi bir fiyat ise satıcı için bir denklemdir.Umarım bunları n11 müşterileri okumazlar:)
Örnekle anlatmaya çalışayım
İyice okuyun bakim;
Ürün ne olsun ?
hemen yanımda o var Çakmak olsun
1 Çakmak 5 liraya alınsın yani malın maliyeti bu !
n11.com %15 komisyon alacak bizden (SATIŞ FİYATI ÜZERİNDEN)
ücretsiz kargo yaptık minimum 3,5 lirada kargo ödeyeceğiz
binde 6 da var önemli değil diyelim şimdilik
Denklem şu
Malın Maliyeti = 5 lira
Satış Fiyatımız = 9,50 olsun ( en iyi bu çünkü araştırdık )
Kar Marjımız = % 90 oldu ooo süper diyoruz...
n11 %15 = 1,43 kuruş n11 satış fiyatından komisyon aldı
Kargo ödemesi = 3,5 kargoyuda ödedik
Toplam Kesintiler Tutarı = 4,93 (n11+kargo)
n11 geri dönüş tutarı = 4,58 kuruş
İyide Müdür Zarar Ettik...
Evet zarar ettiniz. çünkü satılan malın maliyeti tüm kesintiler dahil 9,93 kuruş tuttu. siz ürünü 5 liraya aldınız üstüne de masraf ettiniz ! ve tane başına - % 4,47 yani 0,425 lira zararınız oldu...Eyvah 10 tane sipariş geldi ve zararınız sadece üründen 5 lira sermayenizden ise daha fazla zarar ettiniz...
hatta bir ürün yolda kırılmış müşteri kırık geldi bu dedi iade istedi, yada cayma hakkım var kardeşim
ya da değiştir bunu dedi - ki hakkıdır. o zaman ne oldu tablomuz
ürünü teslim alıp iade etti x bir kargo bedeli daha = 3,5
değişim dedi gönderdiğiniz x 2 kargo bedeli + 0,425 kuruş daha...
İşi Uyandınız
E o zaman 15 e satak dediniz !
satabilirseniz ne ala, müşteri diyelim ki aldı ama oda uyandı geri gönderdi, kar da gitti malda gitti ambalaj bozuldu taşı bitti, gazı azaldı, o oldu bu oldu kız gibi cillop gibi mal gönderdiniz, kutusu parçalandı, zarar görmüş kardeşim bu dediniz . n11.com doğrudur efendim müşteriyle başbaşasın isterseniz yasal yollara başvurabilirsiniz dedi ki der bunu ve çıkar işin içinden bilesin, Sustun ve zararınla hadi bu seferlikte böle olsun dersin.Ve emin ol bunu hep böyle olur...
Evett daha da yazarım aslında ama bir sürü blog bizi bekliyor.N11.com üzerinden satış yapan yada yapmayı planlayanlar öngörü değil tecrübe edilmiş bilgileri burada yazmaya devam edeceğim.
Sırf bu konu için bir de facebook sayfası açtım maksat eğlenelim diye hadi sizde gelin ve katkıda bulunun. Bir sonraki blogta görüşmek üzere....
https://www.facebook.com/n11so/?ref=bookmarks
Şunlardan bahsetmeyeceğim; n11 de mağaza nasıl açılır, ürün nasıl listelenir vergi mükellefi olmanız gerek, muhasebeciye gitmeniz lazım, depo mu lazım ofis mi, paraları koyacağınız çelik bir kasa lazım mı, yoksa pantolon cepleri yeterli olur mu ? benim bahsedeceğim şey n11.com sistemini genel hatlarıyla anlamanızı sağlamak ve neye soyunduğunuzu ve karşılacaklarınızı önceden bilmenizi sağlamak.
Başlayalım...
Dikkatlice okuyun olurmu !
Sistem kabaca şöyle çalışıyor; Sen bir satıcısın bir ürünün var müşteri senden bu ürünü parasını n11'e kart ödemesi ile yapıp sipariş ediyor ve sende ürünü 1 ila 2 gün içinde adresine gönderiyorsun. Sonra bu ürün müşteriye maksimum 2 ila 4 gün içinde gidiyor, 3 gün + 24 saat ki bu da 5 gün eder, eğer onay verir iade değişim talep etmezse ki sonrada edebilir ! sipariş tamamlanıyor. Sipariş tamamlandı statüsüne geldiğinde ise 7 gün içinde n11 havuzundaki paradan kendi komisyon bedeli ni ve binde 6 reklam ücretini düşerek banka hesabına gönderiyor...
Buraya kadar herşey çok güzel ?
güzel mi ?
evet çok güzel gelsin paralar !
gel sin mi ?
yavaş yavaş
yavaş yavaş mı ?
Şimdi içinizi karartıcak bazı önemli detayları anlatayım.
n11.com satışlarında - ÜRÜN TEDARİK
Öncelikle bu işe elinizde ürün yoksa, sağdan soldan çektiğiniz ürün fotoğrafları ile başlayacaksanız, toptancı bi tanıdık var ordan alır gönderirim ona da sonra bilare öderim diyorsanız başlamayın, mahçup olursunuz ! Açıklayayım efenim...
n11.com da en sıkıntılı süreçlerin başında ürünün tedarik aşaması vardır.Çoğu e ticaret satıcısı bunu görmezden gelse de her işte olduğu gibi emtianın hali hazırda olması hemen paket yapıp göndermek varolan bir güçtür. Zaten senaryo n11'in bu gücü kullanmasıyla başlar. N11 le çalışmaya başladığınızda gücünüzü son sınırlarına kadar paylaşırsınız, hatta bazen sıkışırsınız da,Örnek olarak bir üründen elinizde 2 koli vardır 12 si raftadır 12 si depoda kolidedir. Ürüne stratejik olarak iyi ve makul bir fiyat belirlerseniz n11 de 12 raftan, 12 depodan ürünleri gönderirsiniz, sonra bu satılıyor diyerek 5 koli daha alır rafa bile açmadan n11 de sipariş beklersiniz. Bunun nesi kötü ki dediğinizi duyar gibiyim ? Normalde bir dükkanınız varsa ki çoğumuzun vardır " e-ticaret yapıp işi büyütücez ya" malum .... n11 comda satış yaparak hemde...n11 de sattığınız o ürünü belki 1 ay içinde satacaktınız ve %30 kar edecektiniz, ürünü poşete koyacaktınız parayı kasaya koyup, bi çay söylicektiniz alışveriş bitecekti. Yukarıda bahsettiğim detayla ana paranızdan öz sermayenizden n11.com'a ve web müşterinize bu ürünü komşu teyzeye, hacı amcaya eşe dosta veresiye verir gibi vermiş olursunuz.Şimdi de hee dediğinizi duyar gibiyim. Neden mi ? "sistem nasıl çalışıyor" kısmındaki süreçleri iyi okudunuz mu ;
1 - ürün siparişi geldi gönderdiniz - 1 gün
2 - sipariş gitti maksimum en çok - 4 gün (ile göre değişir)
3 - müşteri ürüne çok nadir onay verir - 3 gün + 24 saat hadi 5 gün daha
4 - sipariş tamamlanır hesaplanır kargo anlaşmanız n11.com varsa 7 günde oradan
5 - Toplayalım bakalım kaç gün sonra para elimize geçer
1+4+5+7 = 17 gün
17 gün en çoktur düşse düşse teslim alındı onaylandı süreçleri minimum 12 - 13 gün !
Size göre fena görünmüyor mu ? 12 -13 günde olsa para gelicek dersiniz.Hani yazı başında bahsetmiştim ya elinizde ürün yoksa başlamayın diye, işte bu nedenle demiştim. yani 30 içinde her gün satsanız dahi bu süreç evrilirek sizi her geçen gün altına alır ve hergün kargo kargo helak olursunuz fakat elinize kuş yemi gibi paralar geçer ve gücünüzün sonuna kadar kullanılırsınız.Tabii ki bu senaryo yani bu hızlı satış " en iyi ürünü en iyi fiyata sattığınızı var saydığımızda olur " Peki en iyi fiyat nedir ? orayada gelicez ama önce karşınızdaki satıcılar kimlerdir, satıcıların fiyatlarına göre pozisyon alacaksınız sonuçta,bunu ürünü satışa çıkarken bile düşünmelisiniz.
n11.com satışlarında - SATICI TİPLERİ
Her nerede olursa olsun müşteri aptal değildir ve bence de aptal yerine koyulmamalıdır. n11.com da bir ürün ilanına çıkarken en dip fiyatı vermek istersiniz, satış açlığı böyledir çünkü, hemen satılsın paraya dönsün, bol bol satalım, en büyük zaafların başında bu gelir...Gerçekten detaylı düşünmeyen satıcılar en dip fiyatı verip kendilerini çoğunlukla batırırlar, N11.com e ticaret sitesinde bana göre 4 tip satıcı türü vardır ve bu tiplemeleri genelede yaymak mümkündür.
1- Tok ve Netçi ürünü vardır "toktur" 1 ürünün üzerine %150 koyar ve bekler. Bu satıcılar diğer fiyatları umursamazlar, Elindeki malı hiç eritmezler, öle reklama felen girmezler, bir üründen 5 kez satarlar ve %150 karını gelsin diye beklerler ve alırlar, Puanları %100 dür hep, risk almadıkları ve çok kar ettikleri için 1 tane ürün satsa, 2 tane geri alır stoğunu bozmazlar. Kaliteleri kargo paketlerinden anlaşılır, müşterilerine hediye bile gönderirler onlar, daimi olurlar,
2- Acemi Satış Açları: Yeni işletmedirler belki de değillerdir, sadece internete yabancılardır, sistemi anlamak için girerler her gün sipariş alıp kargo olunca pek bi sevinirler, oh oh ne satıyoz derler, ellerinde önceki örnekteki gibi 1 üründen 2 koli vardır,Satakta paraya dönsün derler dip fiyatı artan fiyatlar listelemesine uygun ve ücretsiz kargo yapıp sipariş almaya başladıkları anda zehirlenirler, ürünler biter 2 koli daha almaya kalkarlar eldeki sermayalerini n11 e bağlarlar para gelir gelmesine ama asla kar edemezler. Bu satıcıların puanları maksimum 3 ayda 80 'nin altına iner ve önce ürünleri beklemeye alır sonrada n11 i kötüleyip bu işten vazgeçerler...
3- Büyük Abiler : Bunlar ticareti yemiş yutmuşlardır ama piyasada son demlerini yaşıyorlardır yada buna az kalmıştır, çekle iş yaparlar, kartları çoktur, son oyunculardır, kalın abilerdir muhtemelen uzun vadeli çekle mal alıp webe düşürürler, web bunu kaldırır, Hani hemen hemen her şehirde KAPATIYORUZ'cular vardır ya, işte bu sınıf onlardır, spota mal attık derler mesela, işte onlar bu gruptandırlar, 6 aylık vadeli mal çekip ürünü diğerlerinin aldığı fiyatın %20 hatta daha fazla altına çekebilirler, böylece en iyi fiyat onlarda olur, önce puan da % 100 'ü bulurlar sonra ürünleri azalır, ömürleri ilk çek yazılıncaya kadar sürer genelde de iyi iş yaparlar, istediklerini de alırlar, sonra blokeler gelir n11 affetmez, iplerini keser,
4- Hınzırlar : Hani dedim ya ilk başta mal yoksa dükkanda yoksa başlamayın diye, bunlarda söz dinlemeyen grup, yenilikçidir çoğu bilgisayardan iyi anlar, girişimcidirler, abi senin bu malı satalım internette diyip resim toplayıp n11 de ilan yayınlarlar, kargolar ya evde, ya arkadaşın dükkanında, yada ofislerde yapılıp gönderilir, Bazıları gönderdikleri ürünlere kendileri bile fatura kesmezler, bağlantı yaptıkları firmalardan müşteri adına fatura kestirirler, bağlamacılardır. işi çözerler yarım gün çalışıp o bahsettiğim 12 13 gün süresi en çok onları gerer, para gelmezse işleri yürümez, çok azı ayakta kalır ya büyürler, yada mahalleden taşınmak zorunda kalırlar...
Belki daha da çeşit çeşit vardır ama benim deneyimlerimle tespit ettiğim bu kadar, fiyat demiştik değil mi en son en cazip fiyat, müşterinin satın almasını tetikleyecek ihtiyacını hemen gidermesini sağlayacak o fiyat...
n11.com satışlarında - ÜRÜN FİYATI
Bu ilk giriş blogu olduğu için herşeyden biraz bahsedeceğim tabi daha sonra bu başlıkları daha da açarız. En Uygun Fiyat Nedir ?
Bir ürünü en uygun fiyat daima zarar demektir.Neden ?
Şuan 70 bin mağaza var deniliyor n11.com da neden siz tercih edilesiniz, Bir tek siz mi satıyorsunuz bu ürünü, HAYIR, o zaman en uygun fiyat sizde olmalı.Emin olun ki webte alışveriş yapan müşteriler, dükkan dükkan gezen müşterilerden daha zeki insanlar ve asla salak değiller, n11 de bir ürünün siparişi size geliyorsa bilinki müşteriniz o ürünün1 haftadır peşindedir ve artık ya yorulmuştur yada cidden fiyatını bulmuştur. İyi bir fiyat ise satıcı için bir denklemdir.Umarım bunları n11 müşterileri okumazlar:)
Örnekle anlatmaya çalışayım
İyice okuyun bakim;
Ürün ne olsun ?
hemen yanımda o var Çakmak olsun
1 Çakmak 5 liraya alınsın yani malın maliyeti bu !
n11.com %15 komisyon alacak bizden (SATIŞ FİYATI ÜZERİNDEN)
ücretsiz kargo yaptık minimum 3,5 lirada kargo ödeyeceğiz
binde 6 da var önemli değil diyelim şimdilik
Denklem şu
Malın Maliyeti = 5 lira
Satış Fiyatımız = 9,50 olsun ( en iyi bu çünkü araştırdık )
Kar Marjımız = % 90 oldu ooo süper diyoruz...
n11 %15 = 1,43 kuruş n11 satış fiyatından komisyon aldı
Kargo ödemesi = 3,5 kargoyuda ödedik
Toplam Kesintiler Tutarı = 4,93 (n11+kargo)
n11 geri dönüş tutarı = 4,58 kuruş
İyide Müdür Zarar Ettik...
Evet zarar ettiniz. çünkü satılan malın maliyeti tüm kesintiler dahil 9,93 kuruş tuttu. siz ürünü 5 liraya aldınız üstüne de masraf ettiniz ! ve tane başına - % 4,47 yani 0,425 lira zararınız oldu...Eyvah 10 tane sipariş geldi ve zararınız sadece üründen 5 lira sermayenizden ise daha fazla zarar ettiniz...
hatta bir ürün yolda kırılmış müşteri kırık geldi bu dedi iade istedi, yada cayma hakkım var kardeşim
ya da değiştir bunu dedi - ki hakkıdır. o zaman ne oldu tablomuz
ürünü teslim alıp iade etti x bir kargo bedeli daha = 3,5
değişim dedi gönderdiğiniz x 2 kargo bedeli + 0,425 kuruş daha...
İşi Uyandınız
E o zaman 15 e satak dediniz !
satabilirseniz ne ala, müşteri diyelim ki aldı ama oda uyandı geri gönderdi, kar da gitti malda gitti ambalaj bozuldu taşı bitti, gazı azaldı, o oldu bu oldu kız gibi cillop gibi mal gönderdiniz, kutusu parçalandı, zarar görmüş kardeşim bu dediniz . n11.com doğrudur efendim müşteriyle başbaşasın isterseniz yasal yollara başvurabilirsiniz dedi ki der bunu ve çıkar işin içinden bilesin, Sustun ve zararınla hadi bu seferlikte böle olsun dersin.Ve emin ol bunu hep böyle olur...
Evett daha da yazarım aslında ama bir sürü blog bizi bekliyor.N11.com üzerinden satış yapan yada yapmayı planlayanlar öngörü değil tecrübe edilmiş bilgileri burada yazmaya devam edeceğim.
Sırf bu konu için bir de facebook sayfası açtım maksat eğlenelim diye hadi sizde gelin ve katkıda bulunun. Bir sonraki blogta görüşmek üzere....
https://www.facebook.com/n11so/?ref=bookmarks
Yorumlar
Yorum Gönder