Ana içeriğe atla

Sistem Destek Uzmanı ne iş yapar?

Sistem destek uzmanı ne iş yapar ? meraklısı onlarca kişinin blogumu ziyaret ettiğini görüyorum.Bu bir tesadüf olmamasına rağmen sanırım ziyaretçilerim donanımsal ağırlıklı yazılar beklerlerken, ayrıca Database ve Asp.net -Ajax web yazılımları ile ilgili güncel yazılım bilgilerinide bir arada görünce galiba şaşırıyorlar.Şimdi hem "sistemdestekuzmaniblogspot.com" blogunun 1nci yaşıyla alakalı, hemde bu konuyla ilgili bişeyler yazarak sektör elemanlarının durumlarıyla ilgili bir sohbet yazısı yazalım istedim.

Evet detayları yazının devamında bulabilirsiniz.


Malum mesleki ünvanları belirleyen bilişim ihtiyaçlarını sağlamak isteyen büyük veya küçük ölçekli şirketlerin İnsan kaynaklarıdır.Ve biliyoruz ki ünvanlar değişsede yapılan işin icra kısmı hep aynı olur, fakat içerik biraz daha basit, yada detaylı olabilir.Buna göre Sistem Uzmanı, Sistem Destek Uzmanı,Yazılım Destek Uzmanı, Bilgi İşlem Uzmanı, Bilgi İşlem Sorumlusu,Web tasarımcı, Grafikçi, IT-BT sorumlusu vede yeni moda isimlerle Network mühendisi, Bilgi güvenliği sorumlusu, uzmanı, müdürü,amiri,mühendisi gibi dahada örneklerini çoğaltabileceğimiz, bunca ünvana sahip meslek çalışanları sadece çalıştığı alanın ölçümü kadar uzmandır.100 client altındaki bir sektör elemanımız kablo çekmekten, format atmaktan başını kaldıramazken, 500-1000 client olan bir sistemdeki bir sektör elemanı problemleri çok daha basit yöntemlerle çözmek vede bulunduğu alanda bilişim innovasyonunu gerçekleştirmek zorundadır.İşte buradada kalifikasyon öne çıkmış olur.Buda işin en önemli kısmıdır.Önceden bilişime ihtiyacı olup olmadığını bile bilmeyen firmalar bilgisayarcı dedikleri insanlara iş verdiklerinde, ihtiyaçlarının bu kadar büyüyebileceğini düşünemişlerdi. Ama artık bu gaflet uykusundan uyanmış olmalılar ki sektör elemanının en iyisinin peşine düşer oldular, eh malum buda bukadar kolay değil....Onlar daha uzmanını, daha profesyonelini asgari ücretten biraz üstünde çalıştaracak eleman ararlarken, elbette bu arzın talebini karşılayan elemanlarımızda becelerini daha ileriye götürerek herşeyden biraz bilgi edinme peşine düştüler.Halbuki bu ne zorlu bir süreçtir...Aslında talep eden ile talebi karşılayanlarda biliyorlarki bilişim işlemlerinin ifası sadece iki çeşittir.Ya teknisyen yada mühendislik eğitimi almış olun, sorunları çözebildiğiniz ve teknoloji gelişimlerini geliştirebildiğiniz kadar işe yararsınız, yaramadığınızdada daha uzmanım diyen gelir ve sizin sisteminize oturur.Benim hiç başıma gelmemiş olsada bu, çokça network ve de BT departmanı devraldığımdan en kötüsününde "rj45" lerini ben çaktım, "sistemini ben kurdum" diyen bilgi işlemcilerin gözlerindeki enterasan bakışı gördüğünüzde anlarsınız sistem işe yarıyorsa sistemdir ve sistem sadece bilgisayarları birbirine bağlamak değildir...

Örneğin  ben yaklaşık 13-14 yılı aşkın bilişim içinde aktif olarak çalışıyorum.Her ölçekte kurum veya kuruluşta görev aldığımıda söylebilirim.Elbette artık sistem uzmanlığı yapmıyorum, fakat bu vesileyle "Windows işletim sistemimi" diye soran özel üniversite eğitimli Yazılım Mühendiside gördüm, "adsl modemi yapılandırmak için gösterirseniz yaparım" diyen Teknisyende gördüm.Tabii içlerinde iyilerde vardı diyerek haksızlıkta etmemeliyim.Bunun yanı sıra ortaokul mezunu "anakart ısılarını ölçerek tüm marka ve socketli anakartları tamir" eden bilgisayarcı,"3-5 dakikada laptop dağıtıp toplayan" eğitimsiz servis elemanıda gördüm.Lisede okurken yazılım geliştirmeyi merak edip okulu bırakan ve Otomasyon geliştirmiş yazılımcıda gördüm..Sonuç itibari ile bundan uzunca bir zaman önce 2003 MCSE eğitimlerini aldığım 1200 mark gibi bir para ödediğim zamanları,Cisco'ya merak salıp sabahladığım geceleri ve en az 20 bin sayfalık programcılık yayını eskittiğimi ve üzerine eğitimi, öğretimi hepsini üst üste eklediğimde yaptığımız işin, söylenildiği gibi "geleceği olan bir meslek" olmadığını düşünmeme neden oldu.Artık peşimiz sıra profesyonelleşmeye çalışarak emek harcayarak uğraşan sektör elemanlarından yukarıda saydığım ünvanlardan, birini beğenenlere ve sahip olmak isteyenlere buradan kısada bir mesaj vermeliyim"Yaptığınız işin sonu yok ve bu sonsuz içinde asla bir konuda çok iyiyim diyemiyeceksiniz" Çünkü bu ister yazılıma isterseniz sisteme yoğunlaşın "işverenleriniz 5 yıla kadar sizden her ikisinide bekleyecek ve yapamadığınızdada iş aramak zorunda kalacaksınız."Bu yazıyı doğrulayan bir yazımında ismi şu idi. İnsan kaynakları olmak mı zor Kaynak insan olmak mı? gayet eğlenceli bu yazımıda okumanızı tavsiye ederim.Bu yazı size önemli fikirler sunabilir !

Evet yeter artık işimize bakalım :)
      Bu Yazının Sponsorları













Yorumlar

  1. :)Serkan bey olayı çok net ve güzel tanımladınız.Emeğiniz ve yazınız için tşk.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Firebird SQL Table oluşturma ve SQL komutları

2 nci  Firebird SQL veritabanı blogunda bu kez mevcut Firebird veritabanına ISQL ile bağlanmayı veritabanı nesnelerini oluşturmayı (create table), Kayıt eklemeyi (ınsert) ve kayıtları izlemeyi (show) ile önemli SQL komutlarını anlatmaya çalışacağım...

HBYS yazılımları ve en iyiler (Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri)

HBYS (Hastane Bilgi Yönetim Sistemi) ve iyi yazılım firmaları HBYS nedir sorusuna verilebilecek en iyi cevabı, sıra bekleyen hastalara, HBYS programını kullanlar, yani sistem çalışmıyor diyenler verebilir ! Bugün Türkiye genelinde halen izlediğim bu HBYS platformlarını üreten firmalar hakkında bildiğim bazı kişisel görüşlerimi paylaşacağım. Müdahil olduğum bu sektörün ileri gelen firmalarınıda bu sayede kısaca anlatma fırsatım olacak.O halde yazının devamı için devam ediniz...

Firebird Veritabanı Nedir ? Nasıl Kullanılır

Firebird ücretsiz veritabanı kullanmaya ne dersiniz.Üstelik hiç bir süre ve veri sınırı olmadan kulağa hoş geliyor değilmi.Bu Blogta Borland açık kaynak interbase 6 sürümünden sonra ortaya çıkmış ve gelişimini sürekli sürdürmüş Firebird veritabanına bir göz atıcaz. İnternet üzerinde Firebird ile kaynağa çok sık rastlamazsınız artık bu blogtan Firebird ile ilgili bilgileri takip edebilirsiniz...